Funderingar över vad?????

Sitter här vid bordet och funderar på en massa saker Hahah :) Funderar på vad alla menar när de säger "ni kommer få mycket grejer så köp inte så mycket innan" Men vad är det folk menar igentligen??? Det är inte så att de jag känner köper en barnvagn åt oss?? Eller spjälsäng??? Knappas troligt med febertermometer, bad grejer osv. Sådant bra att ha grejer tror jag inte på. Men kläder, leksaker, smycke osv tror jag vi kommer få till bebis antingen när det är dop eller när vi ses första gången efter förlossningen! Men det är så mycket därtill. Jag blir faktikst lite irreterad av att folk säger "köp inte så mycket, ni kommer få mycket". Men av vem är det vi ska få allting??? Vi har inte så värst stor släkt :/

Jag menar, vi kommer köpa det viktigaste till bebis som barnvagn, spjälsäng, skötbord och bilbarnstol. Sen allt vad behövs där till. Sedan måste vi ju ha en uppsättning med kläder, skor, osv. Är det de folk menar att man inte ska köpa på sig så mycket kläder innan???? Den ena bebisen kan spy flera ggr per dag, massa blöjbyte medans andra knappt gör någonting. Man vet aldrig hur det blir och därför måste man köpa och ha grejer hemma innan tycker jag. Iaf det viktigaste. Sen är det kanske inte så kul att köra iväg när bebis är 1 vecka gammal och köpa kläder för vi "TRODE" vi skulle få det när han/hon föddes!!!!

Men min summa av allting "det viktigaste" kommer nog landa på runt en 20 000 :- innan bebis kommer. Men det kommer säkerligen bli mer men det är ungefär en summa. Och där ingår barnvagn med tillbehör, bilbarnstol, spjälsäng med tillbehör och skötbord med tillbehör, kläder, blöjor osv.

Nu när jag läser genom vad jag skrivit så märker jag att jag är väldigt spridd över det hela men sådan jag är kanske. Förberedelserna innan jag ska bli mamma på heltid liksom. otroligt spänande men det är inte gratis att skaffa barn och bilda familj. Men det är så underbar känsla att känna när bebis rör på sig i magen. Mitt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0