Höststädning för hela slanten!

Då är det Fredageftermiddag och helgen kan börja :D Haft det skönt på jobbet idag! Blev även "nästan klar" med mitt lilla projekt jag hååller på med på jobbet. Har haft en praktikant denna veckan så det har varit riktigt bra. Det har varit lite avlastning men ändå så får inte praktikanten ha något ansvar men det har varit good. Tackar vi för "rattmuff"! :)

I helgen blir det storstädning. Räffsa löv ute och ta in eventuellt lite sommmargrejer vi fortfarande har ute. Jag menar: det är ju trots allt höst nu! Sen blir det av och slänga lite grejer och lite rensning av förrådet! Detta kommer bli bra. Sjukt vad massa skräp man salmar på sig genom åren. Tänker alltid att: detta kan jag spara, det kan komma till användning någon gång senare men NEJ! Så är ju inte fallet utan det bara ligger där och skräpar!

Så nu blir det "Höststädning" i helgen och hoppas ju på det bästa. Putsade även fönstrerna igår kväll, fast bara invändigt då. Lite kallt ute för att putsa fönstrerna men det kanske blir nu i helgen trots allt. Har man det fixat tills advänt som är om ca 1 månad. Då blir det en massa gardinbyte och ljusstakar och julpynt ska upp. LOVE IT! Fast å andra sidan blir det inte mycket julpynt. Tycker om när det är stilrent men ändå så man ser att det är December månad. Gillar de där ljusstakarna som lyser om de mörka kvällarna :) Det ser vi fram emot att ta fram :)

Nu ska jag bara vänta på killen ska komma hem från jobbet. Sen blir det matlagning "korvstroganoff och ris" Sen blir det kanske lite städning och senare ikväll är det ju Idol!

Ni får ha en trevlig och mysig höstfredagskväll alla där ute. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0