En av många drömmar!

Jag har tusen drömmar jag skulle vilja plöja genom innan livet är slut. En av dom är att starta eget företag som man kan leva på ekonomiskt! Det är den drömmen jag har nu och haft sen ca 1,5 år tillbaka men inte riktigt tagit tag i det eftersom jag inte varit säker på vad jag skulle vilja sälja, e-handel eller butik osv. Men nu har jag äntligen funnit mig till ro och bestämmt mig för vad jag ska sälja! 

Först var jag inne på Bebiskläder från åldern 1-3 men sedan skifftade det snabbt över till hundkläder (antagligen bara för jag skaffade lille Armani), sen höll jag mig där ett tag och sedan kom jag plöstligt på när jag låg i sängen vad jag ville sälja! Jag går inte ut med det ännu förrens lite längre fram! Sen hade jag i tanken också om att shit, kommer jag kunna göra allt detta ensam, kommer det gå bra. Hur hittar jag leverantörer, någon som skapar en hemsida, hur mycket kommer det kosta osv osv. Många tankar har flugit genom mitt huvud de senaste månaderna.

Men nu har jag bestämmt mig så i Söndags satt jag hela dagen och kollade nätet. Kom faktikst riktigt långt. Hittade både leverantörer, någon som gör en hemsida till mig, bokföringspreogram osv. Blev riktigt nöjd över mig själv!

Varför jag inte startat företag när jag väl var arbetslös kan bero på att jag inte visste vad jag ville sälja och var lite osäker på hur man hittar leverantörer osv. Så jag la det på "hyllan" och skaffade mig ett jobb sålänge!
Jag jobbar ju nu men vem vet hur länge det kommer vara, hur länge de behöver mig??? Så dags att ta tag i sitt liv och göra, kämpa och bara njuta av att göra det man vill göra!

Men det är en låååång väg att gå fram tills företaget är på plats. Jag har inte ens kommit på vad mitt företag ska heta men jag har mina aningar :)

Ska även in till nyföretagarcentrum i Bromölla och se ifall de kan komma med tips och ideér. De har säkert andra hemsidor och andra bra grejer att komma med som jag ännu inte upptäckt.

Jag har sådan tur igentligen. Lyssna här: pappa har haft företag i hela sitt liv. Han vet hur det funkar och hur jäkla mycket man måste kämpa. Hur man marknadsför sig, hur man pressar leverans/inköps priser och mycket mer. Morsan är haj på bokföring fär det var hon som skötte det åt pappa då han hade sitt företag som han för övrigt har sålt för ca 1 års sedan. Så jag har mina fördelar men det är även en massa nackdelar kan jag tro! När jag nu tänker efter så är det ganska många nackdelar, HJÄLP :S

Men jag kommer fortsätta spåna på detta med starta eget och hoppas hoppas jag har kommit en bit längre på min resa vid årsskiftet. Men vem vet, det kan ta långt tid, kan få förhinder. Men jag hoppas allt ska gå bra och om jag känner mig rätt så kommer detta bli super!

Jag är taggad till 1000000000000000000000000000000000000000000000000 :P


Kommentarer
Postat av: Emma

Spännande, detta ser vi fram emot! :)

Lycka till med allt, du kommer fixa det galant!

2011-10-18 @ 21:38:52
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0