Billigaste bussbolaget fån Oslo - Malmö / Malmö - Oslo

Sitter och kollar genom de olika bussbolagen man kan åka med från Sverige till Oslo eller från Oslo till Sverige! Men även andra städer runt om i världen.

Jag är inne och kollar på bus4you.seswebusexpress.se och gobybus.se! Gå in och läs mer om de olika bussbolagen!


BUS4YOU!
Jag har bara åkt med Bus4you 1 gång med tanke på att de är det dyraste bussbolaget. Kostar runt 300-400:- ekel och det blir ca mellan 600-800:- tur och retur! Men helt klart det bästa bolaget! Bekväma säten i skin. Man kan näst in till ligga ner och sova. Riktigt skönt. Trådlöst internet är också inkluderat i priset! Finns toalett ombord och ifall man vill köpa någon snacks/mat finns det tillgång till det för endast en småsumma! Dock går det inte så många tider från varken Oslo eller Malmö med detta bussbolaget och är offtast fullbokad ifall man har tänkt sig att boka några dagar innan man ska åka. Så mitt råd till er som vill åka med bus4you är att vara ute i god tid och boka resan.
Helt klart 8 Poäng!

   


SWEBUS!
Har åkt med Swebus ett antal gånger eftersom det är relativt billigt och helt okej att åka med! Kostar runt 250-350:- enkel och det blir ca mellan 400-600 :- tur och retur. Priserna skiljer sig ganska ordentligt beroende på vilken månad man är i, om det är mitt i veckan eller det är på natten man vill åka! Jag brukar oftast åka på morgonen då det är minst folk och ganska skönt att vara framme i Sverige på eftermiddagen. Hem till Oslo igen brukar jag ta den bussen som går vid 16oo på eftermiddagen. Skönt att inte behöva stressa på morgonen till tåg och andra grejer och vara framme i Oslo vid midnatt! Det som också är bra med denna bussen är att det finns trådlöst internet ombord på bussen och helt okej säten att sitta i ca 7 timmar. Helt klart 6 Poäng!

   


GOBYBUS!
Har bara åkt med Gobybus 1 endaste gång! Detta bussbolaget är det billigaste men även här kan priserna gå upp och ner när de känner för det. Men det som är så tradigt med denna bussen är att den är sjukkkt trång. Får knappt plats med att ha benen framför sig nere på golvet! Internet finns INTE inkluderat i bussen heller. Men den är helt klart den billigaste. Om man vill komma undan billigt ska man åka med gobybus! Helt klart 4,5 Poäng!


   


På första plats kommer, enlig mig:

1. Bus4you
2. Swebusexpress
3. Gobybus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0