På tal om frukost, hahaha :)

Ja, på tal om havregröt till frukost. Jag sa på jobbet igår att jag ibland brukar äta havregröt eftersom vi snackade om frukost! De fattade nada! :O Precis som jag misstänkte när jag hade kläckt ur mig ordet "havregröt" :P

Men iaf vi började skratta och han försökte fatta vad jag ´menade med havregröt, till slut fick jag säga det långsamt. "havregrynsgröt" Aha, då fattade han, hahaha :)

Havregrynsgröt heter och stavas såhär på Danska "Havregrød"
Norska heter det och stavas såhär "Havregrøt"

 



HAVREGRYNSGRÖT!

Snabbt och nyttigt med gröt till frukost. Ingen disk och klart på nolltid i mikron.

Tid: 3 minuter
1 portion

Ingredienser:

  • 2 dl vatten
  • 1 dl havregryn
  • 1 krm salt
  • ev. 1 dl frysta bär

Gör så här:

Blanda vatten, havregryn och salt i en djup tallrik. Om du vill ha bär till så strör du bara ut dem överst. Kör gröten i mikron på ca 650W i 3 minuter. Rör om och servera med mjölk och ev. lite sylt eller socker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0