Svacka

Tror jag har kommit in i en sorts svacka eller något för jag har inte lust tïll något alls. Inte laga mat, inte handla, inte träffa några kompisar, orkar inte städa, rastlös som f-n också. Men orkar ändå inte göra något! Dock var jag på Ikea en stund igår men ändå, det räknas knappt :/

Ang pengar! Varför har alla andra så lätt att skrapa hop pengar utom jag? Färtstår inte! Jag behöver fly landet och bosätta mig i Norge (Oslo) för att skrapa hop lite skrammel och dessutom sliter jag när jag väll jobbar, men vad hjälper det? Får inte mer lön för det! :/

Jag jobbar ju nu på ett dagis och jag verkligen stor trivs där. Underbara kollegor, underbara barn/föräldrar, riktigt bra chef osv. Men kommer kanske inte vara kvar där eftersom det är en tjej som ska börja nu efersom hon tar platsen för en som är gravid. Jag har ju jobba ist för den gravida kvinnan men kommer nog inte göra det länge till för hon är Pedagogisk ledare och det är inte jag utbildad som :/ Så vi får se hur det blr med det! Värsta fall går jag utan pengar någon månad och inte vet hur jag ska betala min hyra! Men det behöver jag inte tänka på nu med tanke på jag fick lön i Fredags :)

Tänker också en del på flytten jag ska gör om typ exakt 1 månad! Bor ju kvar där jag bodde innan också, men ska flytta till en annan lägenhet eftersom jag inte har råd med att paya 10 000 kr själv i månaden!
Men som sagt, den nya lägenheten är verligen ny och ska ringa till fastighetsskötaren på Måndag/Tisdag och säga att jag ska ha lägenheten! Sen är den halvt omöblerad så det finns ingen köksutstyrsel så det måste jag också handla, damsugare och annat smått och gått! Har redan en del här uppe! Jag längtar tills jag flyttar :) Kan inte tiden bara gå lite snabbare. Jag hade dock redan kunnat flytta in där nu i morgon men kan inte paya 2 st hyror. Det har jag inte pengar till! Synd, annars hade jag gjort det!

Pussss på er!
Sorry för det djupa inlägget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0