Huvudskakning bokstavligt!

Det är den 2a Februari och det snöar här i Oslo, det ska komma mer och kallt är det med som sören! Dock inte så kallt nu om man gämför med igår, bara 14 minusgrader ute nu!

Ställde alarm i nattes på klockan 09oo och jajemennsan, det ringde klockan 09oo också! Skulle komma ett par killar som skulle kolla på våran vattenläcka som vi hade för ett tagsedan. Det ragnade och droppade ner från övervåning, alltså från våra grannar ovanför! Vaknade dock innan alarmet ringde eftersom det började skaka i hela huvudet på mig, haha. Det var några som borrade i ett badrum (kakel), ovanför oss. Det trillade ner sementstoft (har sementtak), inne i vår lilla skrubb.

Jag blev förbannad och tänkte att: detta får f-n vara nog nu! Jag går upp och kollar läget! De kom ner efter att jag sa att det trillade ner sementstroft eller vd man ska kalla det, nere hos oss! Men det var ingen fara sa de och gick upp igen och fortsatte. Sen etterpå kom ju de killarna och kollade taket. Rev upp hela taket typ, haha nej inte riktigt, men et del av det :/

Nu är jag iaf hemma igen efter att ha varit ute på byen lite. Köpte pads, topps och en rollon! I need it, var verkligen i behov av det nu eftersom jag tog den sista padsen och toppsen igår. Rollon hade jag visserligen lite kvar av men ändå. Lika bra att köpa nytt när man ändå är i farten, haha :)!

Nu ska jag ta och laga lite lunch. Huuungrigggg! Blir ris och Currysås, mums :P Fasen vad jag längtade efter ris här om dagen, men hittade inget!
Mitt nöt, det stod mitt framför mig, men såg ändå inte det. Utan igår när jag skulle ta lite nyponsoppa, stod det precis bredvid, haha! Dålig syn eller vadå? ;)


Ciao bitches ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0