Thoughts


Vad tänker man inför det nya livet? Man blev 20 i April och tagit studenten. Kommer man få ngt jobb ngn gång? Om man vill ha ngt riktigt jobb måste man plugga också, men det orkar ju inte alla. Jag är en sådan som inte har så lätt för skolan så jag orkar inte riktigt med att plugga.

Jag har ju drömmar, klart som f*n att alla har drömmar. Jag vill bli frisör nu men har kollat runt lite och det kostar upp mot en 100 000 kr för en sådan utb. Varför jag inte gick det under gymnasiet undrar kanske ni? Jo för Maya lilla hade inte godkänt i matte då så jag kunde inte söka in till frisör. Så det fick bli till BF ist.

Har dock fått bra slut betyg och är nöjd med dom eftersom jag var ganska så trött på skolan både i, särskilt i 2:an men också i 3:an. Jag har utb personlig assistent också men när ska man utnyttja det, när det inte finns några jobb?

Just nu sitter jag och tänker på livet, kärleken och frmaför allt hur jag ska kunna gå vidare efter allting. Vill så gärna ha ett jobb, tjäna mina egna pengar. Flytta så småningom för hemma orkar man inte bo. Och de som vet, vet vad jag menar med det. Kärleken är svår, skrämmande och rolig men också otroligt vacker.

Jag känner mig helt dåsig i kroppen. Måste börja träna igen. Får allt börja ut och gå varje dag och kanske springa en runda vart annan dag. Det kan må mig gott. (De som vet, vet varför) Äta redigt. laga mat ist för att ta en macka bara för man inte orkar göra ngn mat. Men skärpning Maya, du måste fixa till ditt liv.


Det är bara till att se glad ut. Inte gråta över spilld mjölk. Liver ordnar sig. Allting ordnar sig.
What´s next?
Blääääääääääääääääääää!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0