Chokladkola, mums!

Ååååå vad jag blev sugen på Cholkladkola nu när jag satt och tittade på greveholm avsnitt. De bakade pepparkakor så jag kom att tänka på julen, bakningen och vad som jag skulle kunna baka nu, något lätt då. Hittade chokladkola, fast det är ingridienser jag inte har hemma och lär vara dyra att handla :/

CHOKLADKOLA-en seg och god chokladkola sitter aldrig fel. Den här går både snabbt och lätt att koka.

Antal portioner: 1
Färdigt på: 25 min


Ingredienser:
3 msk Kakao
2 dl Socker
2 dl Ljus sirap
3 dl Grädde

Gör såhär:
1.
Blanda alla igredienserna i en tjockbottnad kastrull och koka upp. Sänk värmen.
2. Koka på svag värme i ca 20 min unde omrörning. Kontrollera konsistensen genom att släppa ner en droppe av kolameten i ett kallt glas vatten. Kolan ska stelna men ändå vara mjuk.
3. När kolan är färdig, häll upp den på bakplåtspapper och låt svalna. Skär den i bitar.

Lätt att göra enligt mig och både god och krämig på samma gång. Få en njutbar stund för dej själv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0