Ung/gammal

Hej alla vänner!

Idag har jag varit inne i krstad med klassen. Vi var inne på museet och tittade på en utställning som heter " Äntligen vuxen" Det var faktiskt ganska intresant att både lyssna och få gå runt och titta själv på utställningen :)
Det tog ungefär ca 1.5 timme. Så halv 3 kom vi ut från museet! Inne på utställningen kunde man gå in i en liten fotoaugtomat och fota sig själv, så kom det ut en bild på hur man ser ut när man är gammal. Mitt resultat blev såhär :D






hahahahaah detta är jag. Längst ner till höger har vi bilden av mig när jag blir gammal och bilden längst upp till vänster är en bild då jag var liten :D

Att vara gammal innebär en sak, man får rynkor och ser färjävlig ut. När blir man vuxen da? En del tycker de redan vid 15 års ålder. Andra tycker det när de är 18 och har tagit körkort. Jag personligen tycker att man är vuxen när man kan ta ansvar för sina egna handligar och och verkligen stå för det man gjort. Det kvittar om det är en en 30 årig kille/tjej  säger att de är vuxna men i själva fallet beter de sig som en 20 åring. Så alltså spelar inte åldern någon roll tycker jag utan hur mogen man är! Vill man lr kommer man någonsin bli vuxen ens? En del säger att det är klart man blir vuxen och att man vill bli det. Andra tycker det inte. En del vill vara barn hela livet. Själv tycker jag att man är ju som sagt vuxen när man är vuxen. Jag varken vill bli vuxen lr stanna kvar i åldern utan vill ta livet och dagen som den kommer.

Vad händer idag gott folk? Själv ska jag inte göra ett skit :D Jo ut och gå ikv iaf. För äter just nu massa godis och morsan hade köpt hem kakor också som vi ska fika på :D Mums :P Kommer få en tock liten mage ;)

Tjohej på dej, vi höres :) Bilden ovanför tycker jag ser hemsk ut i min mening, fast jävligt rolig ändå. Var bara tvungen att lägga in den :D
Pusshej, My friends ♥


Kommentarer
Postat av: emma

Hahaha! Så kul!

2009-03-06 @ 10:00:00
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0